Jak se zbavit potíží se spánkem

Jak se zbavit potíží se spánkem

Potíže se spánkem v dnešní době trápí spoustu lidí. Mnohdy si však tyto problémy vytváříme sami. V tomto článku vám odhalíme 4 praktické tipy, jak s těmito potížemi úspěšně zatočit.

Vyhýbejte se kávě a kofeinovým nápojům

Kofein se podílí na posílení srdeční činnosti, a to nezávisle na tělu a jeho vnitřních procesech. Oceňují jej především workoholici a perfekcionisté, kteří díky němu získávají pocit, že nemusí odpočívat. Pokud je v těle přítomný kofein, zvyšuje jangovou energii na úkor jinové. To se zpočátku projevuje právě tím, že člověk nemusí příliš spát, má dostatek energie a nebývá unavený.

 

Postupem času se však tento stav začne měnit a člověk je unavený, i když je stále v určitém smyslu výkonný. A vše vyvrcholí tím, že je unavený, jeho výkonnost se blíží nule a prakticky již nemůže spát. 

 

Každé tělo ke spánku potřebuje dostatečné množství jinové energie, která ovšem byla vytlačena vzrůstajícím jangem. Jin pro tělo symbolizuje něco jako chladicí kapalinu pro motor. Regenerační procesy v těle mohou probíhat pouze v případě, že je člověk stoprocentně uvolněný a spí kvalitním spánkem. 

 

TIP: Díky speciální rozvolňovací masáži uvolníte své tělo a mysl a užijete si klidnější spánek. 

Spěte po dostatečně dlouhou dobu

Druhým doporučením je fakt, abyste chodili vždy spát včas. Ideální je rozmezí od 21. do 22. hodiny večerní, kdy se tělo přirozeně vypíná a ke zdravému spánku má v tuto chvíli nejblíže. Pokud chodíte běžně spát až po půlnoci, své tělo tím překlápíte do jangu a vytlačujete jin. 

Vyhněte se negativním myšlenkám

Před spaním nikdy nepřemýšlejte nad ničím negativním. Na mysli máme například věci týkající se toho, co se vám ten den nepovedlo, co všechno je ve vašem životě špatně a co všechno musíte druhý den udělat. Pokud byste totiž takovým myšlenkám před spaním věnovali pozornost, udržovali byste své tělo zbytečně v napětí a váš spánek by nedosahoval takové kvality. 

Správná atmosféra dokáže divy

Na závěr vám ještě doporučíme, abyste si ke spánku vždy vytvořili správnou atmosféru. Spěte v tmavé místnosti a dostatečně zde větrejte. V ideálním případě mějte okno otevřené po celou noc. Nemějte zde žádnou elektroniku a užívejte si naprosté ticho. 

Více informací ze světa zdraví a zdravého životního stylu najdete na www.netradicni-medicina.cz.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *