Kapr na Štědrý den se dá připravit i jinak, než smažený

Kapr na Štědrý den se dá připravit i jinak, než smažený

Mnoho lidí smaženého kapra nahradí kaprem na modro

Nebo lososem a bramborový salát k němu můžeme připravit s bílým jogurtem místo majonézy.

 Článek není jen o rybě, kterou preferujeme na Štědrý den, ale také o dietě a ne……

Cukroví také lze upéct bez cukru, třeba použít med, nebo diabetici stévii, která má nižší glykemický index a pokud použijeme špaldovou nebo celozrnnou mouku místo hladké pšeničné mouky, už to bude na naší postavě znát.

Zopakujeme si hlavní pozitiva při konzumaci ryb, kdy zlepšují paměť, snižují cholesterol i krevní tlak, podporují správný nervový systém a vývoj mozku. O to vše se právě postará omega-3 a omega-6 nenasycených mastných kyselin.

Musíme se naučit více myslet o tom, co jíme

Tradiční jídla jsou sice fajn, svíčková, guláš se šesti, pečený bůček, ale proč bychom měli jíst pouze toto, obzvlášť když nám to dobře nedělá na těle, trápíme se obezitou, vysokým cholesterolem, zvýšeným tlakem.
Z našeho jídelníčku se vytrácí obyčejná jídla, jako je čočka na kyselo s vejcem, hrachová kaše, ovesná kaše, fazolová polévka.

Neobyčejně zdravá je také červená řepa, a i když už to každý ví, stejně v obchodě projde okolo ní bez povšimnutí. Ta je přímo výborná na hubnutí a ještě k tomu snižuje cholesterol a preventivně pomáhá před diabetem 2. typu.

A ještě jedna důležitá věc při hubnutí

Kapr na na modroOmezte bílé pečivo na minimum, jsme zvyklí ráno snídat rohlík s máslem, ke svačině housku se salámem, večer rohlík s pomazánkou. To je přímo špatně.

Při jídle bílého pečiva okamžitě dochází ke zvýšení krevního cukru. Zkuste alespoň dva, tři dny v týdnu nahradit pečivo tmavým chlebem s tvarohem a zeleninou.

Pokud vydržíte týden bez pečiva, pak stoupněte na váhu a asi se budete divit. Vždyť jen tím, že pečivo odbouráte, zhubnete.

 

Nemusíte jíst naposledy v pět hodin odpoledne, zejména, když jdete spát někdy před půlnocí, nevěřte tomu, pravda to není.

Teď ještě pár vánočních receptů na dia cukroví, aby i diabetici mohli mlsat

Vanilkové dia rohlíčky

  • 60g sojové hladké mouky, 120g hladké mouky, 80g mletých ořechů, 120g tuku Bonjour
  • 1 žloutek, půl lžičky sladidla, např. STARLinea či stévie
  • z vytvořeného těsta děláme rohlíčky, které po upečení ale v cukru neobalujeme

Taštičky s ořechovou náplní

  • 250g hladké mouky, 250g měkkého tvarohu, 250g Hery, špetka soli
  • z těsta vyválíme plát, nakrájíme na čtverečky
  •  plníme náplní ze 100g mletých ořechů smíchaných s 2 lžícemi šlehačky
  • přehneme rohy do taštičky a upečeme

Dia koláčky

  • 1 hrnek celozrnné mouky, půl hrnku polohrubé mouky, 2 vrchovaté lžíce špaldové mouky, 1 prášek do pečiva, 150g másla, 1 vejce, 1 lžíce tekutého stolního sladidla řady Stevia
  • vyšleháme máslo, vejce a sladidlo do pěny, přidáme ostatní a z těsta tvoříme kuličky, které na plechu s pečícím papírem mírně stlačíme
  • klademe dále od sebe, neboť při pečení zvětší objem
  • po upečení a vychladnutí můžeme koláčky pocákat rozpuštěnou hořkou Dianellou čokoládou

Štastné, veselé, zdravé, ale hlavně pohodové Vánoce přeje redakce Zdravého blogu

Předsevzetí na Nový rok si nedávejte, pokud chcete něco změnit, udělejte to hned. Tak ať se vám daří 😀

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *