Losos a zelenina patří do dietního jídelníčku v mnoha různých kombinacích

Losos a zelenina patří do dietního jídelníčku v mnoha různých kombinacích

Lososové špízy jsou velmi chutné a neuděláte chybu, když je proložíte s pestrou zeleninou

Rybu bychom měli do našeho jídelníčku zařadit alespoň 1x do týdne.
Samozřejmě neuděláme chybu, když se nám to povede častěji, spíš naopak tělu tím jenom prospějeme.

Losos se řadí k mořským rybám a také žije převážně ve slané vodě.

Ovšem je zvláštní, že mu nedělá vůbec problém přežít i ve sladkovodních podmínkách. Jeho maso je velmi lahodné a má sytě oranžovou barvu.

Také je to skvělé maso, skoro bez kostí, což samozřejmě zvedne požitek z pokrmu.

Jeho prioritní složkou je obsah nenasycených omega-3 mastných kyselin.

Dále kromě stravitelné bílkoviny je bohatý na vitamíny skupiny B, selen, vitamin D a draslík.
Konzumací ryb v jakékoliv podobě prospějeme našim vlasům, nehtům, ale dokonce pomáhá odbourávat stres a ten stojí za vznikem mnoha onemocnění.

Losos je vhodné maso pro diety a dietní programy.

Jednoduchý a velmi chutný recept z lososa jako hlavní chod

Lososové špízy se zeleninou

Suroviny

  • 440 g lososa bez kůže, 15 ml olivového oleje, 150 g červené papriky, 150 g žluté papriky
  • 150 g cukety, 400 g předem do poloměkka uvařených brambor ve slupce
  • citronová šťáva, sůl, pepř podle chutě

Postup:

  • lososa opláchneme a osušíme
  • nakrájíme ho na kousky, které opepříme, osolíme a pokapeme citrónovou šťávou, potřeme olejem a necháme odležet
  • papriky rozřízneme, zbavíme jadřinců a nakrájíme na čtverečky
  • omytou cuketu nakrájíme na kolečka
  • předvařené brambory také nakrájíme na kolečka, mohou být silnější
  • na grilovací jehly budeme napichovat střídavě zeleninu a rybu
  • vytvořené špízy můžeme grilovat nebo případné péct v troubě

Náš tip:

Lososa můžeme nahradit kuřecím nebo krůtím masem.

Máte rádi experimenty v kuchyni? Podívejte se i do bylinek.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *