Říká se, že jóga je cesta ke štěstí, že jiným pohledem na svět poznáme lépe sami sebe

Říká se, že jóga je cesta ke štěstí, že jiným pohledem na svět poznáme lépe sami sebe

Podstatou cvičení jógy je uvolnění těla a mysli, naučit se hledět na svět změnou životního stylu

Poznejte cestu sami k sobě pomocí různých technik, meditací i fyzických a dechových cvičení.
Jóga má mnoho úrovní a záleží na každém, které si vybere, cvičí se hlavně pro zdraví.

Můžete cvičit doma nebo začít chodit do kurzů jógy, které jsou pro začátečníky a pro pokročilé, nebo přímo zaměřené na určité bolesti.Joga

Abychom správně začali, musíme znát základní principy, ideje a myšlení, které se týkají určité oblasti jógy.

Teprve pak lze přejít k praxi, budeme už vědět, na co je třeba se zaměřit a co bude cílem cvičení.

Je třeba si uvědomit, že významnou součástí života je energie, která je vedoucí silou, má vliv na cvičení jógy.

Praktickou ukázkou jak poznat způsob dosáhnutí podstaty života je osm stupňů jógy – Yama, Niyama, Ásana, Pranayama, Pratyahara, Dharana, Dhyana a Samadhi.

Všechna tato odvětví radí, jak být v souladu s pravdou, budováním síly, duchovní očistou, uvolňováním napětí, kontrolou dechu a mysli, omezením smyslových vjemů, že se nereaguje na vnější okolí, ale vybavit si hmat, chuť, zrak, sluch i cit a stáhnout tyto smysly vnitřně do našeho myšlení, soustředěním se opakováním na určitá slova, zaměřením se na určitou situaci a plně se do ní ponořit, a nakonec absolutním odevzdáním mysli mimo čas a prostor. Všechny tyto skutečnosti pochopitelně hned nelze pochopit a naučit, musí se tyto prožitky postupně zařadit do nového stylu života.

Jóga může pomoci i dětem, jsou na ně kladeny velké nároky ve škole s učením i doma a to všechno je stresuje

Joga pro dětiProjevem je pak nevhodné chování nejen mezi svými vrstevníky, ale i k rodičům, kdy jsou drzé. Dnešní děti mezi sebou hlavně „soutěží“, které má lepší novější mobil, kdo má lepší výsledky ve škole, nebo že skočí do dálky víc než ten druhý, že je první v běhu atd. To vše má za následek, že jsou k sobě zlé. Nejlepší postup jak odstranit negativní chování je provádět lehčí cviky i s dětmi a rozvíjet v nich to dobré.

Povíme si ještě, co sníst asi tak hodinu před samotným cvičením.
Určitě ne těžká jídla, knedlíky, sladkosti, mohly by nás trápit i křeče a my potřebujeme mít při cvičení příjemné pocity.

Zkusme například sníst banán, který obsahuje vlákninu, tudíž zasytí a reguluje uvolňování cukru do krevního oběhu a díky draslíku a sodíku hydratuje a podporuje činnost svalů.
V dobré formě nás udrží i ovesné vločky, předem namočené a mírně ochucené medem.

Také nesolené syrové mandle jsou zdravou pochutinou před cvičením, obsahují vlákninu, zdravé tuky a bílkoviny.
O dostatek energie se postarají sušené datle, které obsahují hodně železa a pomáhají v rovnováze přísunu cukru do krve. Pomůže také kombinované smoothie nápoj, ovoce s čerstvými špenátovými listy, chia semínky a 250 ml vody.

Šiřme okolo sebe pohodu, klid, radost a uvolnění, bude to pro nás přínosem, ale i pro ostatní okolo nás

Napsat komentář