Sauna a saunování pomáhá ke zdraví lidem bez rozdílu věku

Sauna a saunování pomáhá ke zdraví lidem bez rozdílu věku

Saunování je v Finsku a Rusku součástí života

SaunováníFinská sauna je menší místnost, vytápěnou rozpálenými kameny, které se polévají vodou, aby se vytvořil dostatek páry.

Po prohřátí v páře se tělo rychle zchladí, většinou v bazénu se studenou vodou, ve sněhu nebo ledovém jezeře. Tato procedura se opakuje 3x za sebou s malými pauzami.

Sauna je prospěšná zdraví a je velmi účinná pro zdravotní i psychický stav

Saunování pomáhá zdravým lidem bez rozdílu věku, posiluje imunitu, otužuje tělo a působí jako prevence proti nachlazení, kašli, rýmě a chřipce.

U lidí nemocných s vysokým či nízkým tlakem, ledvinami, játry, cévami, s chorobami srdce, diabetem, epilepsií či kožními nemocemi se návštěva sauny nedoporučuje nebo se musí konzultovat s lékařem.

Existuje více druhů sauny – finská, selská, tropická, infrasauna …

  • teplota ve finské sauně dosahuje 85 – 110 stupňů
  • v selské sauně je teplota nejvíce 80-90 stupňů a jsou tam lávové kameny, které se polévají vodou
  • v tropické sauně dosáhne teplota jen 65-70 stupňů a do vody se přidávají různé bylinky na inhalaci, například máta, levandule, borovice, jalovec, aj. Vždy je nutno používat pouze přírodní esenciální oleje
  • v infrasauně je nejvyšší teplota 60 stupňů a místo kamen vás zahřejí infrazářiče

Imunitní systém trvale posílíte při pravidelné navštěvě sauny

Všeobecně je doporučováno navštívit saunu až třikrát za týden. Do sauny by se mělo chodit i v létě, protože pravidelné saunování zvykne tělo a to se nebude tolik potit a nebude mu ani vadit přechod z klimatizované kanceláře do venkovních prostor s 30 °C.
Do sauny se chodí nejlépe aspoň dvě hodiny po obědě, nikdy ne s plným žaludkem, ale ani hladoví, stačí jen malá svačina. V případě, že máte rádi saunování, je ideální variantou domácí sauna.

Před vstupem do sauny je potřeba se osprchovat, umýt mýdlem a hlavně řádně osušit

Selská saunaSuchá pokožka se začne brzy potit. Saunování je pochopitelně bez plavek, protože brání řádnému prokrvení a mohou být i držiteli bakterií.

Používá se jen prostěradlo, na kterém lidé sedí nebo leží. Tělo se má prohřívat 10-15 minut a opakovat dvě  hodiny 2-4x s pauzami ochlazení.

Prudké ochlazení je ten nejdůležitější moment, protože prudká změna teploty těla posiluje imunitu.

Napřed osprchování vlažnou, později studenou vodou, otužilejší a pokročilí v saunování i v ledovém bazénu. Před další návštěvou sauny si dopřát asi 10 min. odpočinku v suché osušce.
Pokud začínáme se saunováním, bude lepší prohřívat tělo 8-10 minut nebo tak dlouho, aby to bylo příjemné.
Záleží na každém jednotlivci, jak se bude v sauně cítit, kolik suché teploty snese.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *