Jakou správnou a zdravou dietu vybrat a co nám pomůže při hubnutí?

Jakou správnou a zdravou dietu vybrat a co nám pomůže při hubnutí?

Ve svém okolí známe asi dost lidí, co nejsou spokojeni se svou postavou. Není to ale jen jídelníčkem, ale hlavně pohybem. Je přece dávno známo, že pokud bude pohybu víc, než příjem jídla, musí se zákonitě zhubnout. To se ale i tak musí jídelníček upravit.

Povězme si tedy o potravinách, které nám při hubnutí pomohou

Začněme vydatnou snídaní

  • můžeme celozrnný chleba a šunku s obsahem 90% masa, nebo namočené vločky se strouhaným jablkem, či zakysaný výrobek jen s minimálním obsahem tuku, nejvíce 2,5%
  • vločky obsahují hodně vlákniny, které trávení zpomalují, a tím nebudeme mít chuť na sladké

avokadová pomazánkaJako dopolední svačinku bych doporučovala třeba avokádo, které má vysoký obsah zdravých nenasycených tuků.

Pomazánka z avokáda

  • z avokáda odstraníme pecku
  • rozmělníme vidličkou, přidáme stroužek česneku, nakrájenou cibuli, Lučinu nebo tvaroh, sůl, pepř
  • zakápneme citronovou šťávou a namažeme na tousty

K obědu

  • hlavně ryby, králíka nebo kuře, třeba na česneku, šmakouna, který se dá koupit s různými příchutěmi
  • luštěniny, tofu, s minimálním obsahem tuku, nejlepší olivový olej do salátů a řepkový k tepelné úpravě

K odpolední svačině

  • dejte si  zeleninu nebo polotučný tvaroh s nakrájenou paprikou

Večeře

  • by měla být skromná, třeba ledový salát s kozím sýrem a rajčaty

Nejen při dietě a hubnutí se musí dodržovat pitný režim

Denně by měl dospělí člověk vypít minimálně 2 litry tekutiny. Počítá se do něho i polévka (zeleninová je nejlepší), nebo zelený čaj, který zrychluje metabolismus. Odborníci často doporučují pít obyčejnou neslazenou vodu.

Při dietním programu je vhodné vynechat alkoholické nápoje, neboť nás naladí na větší chuť k jídlu.

Držet dietu, dodržet ji a zhubnou lze, jen nesmí mít člověk hlad

dieta a zdravé hubnzutíKolikrát denně jíst je další otázka, někomu stačí jen 3x, ale mělo by se jíst asi každé čtyři hodiny a rozdělit alespoň na 5 porcí denně. Poslední jídlo bychom měli jíst tak 3 hodiny před spaním.

Chce to trochu odříkání, jsme přece jen naladěni na trochu jiné chutě, ale dá se zvyknout i na něco jiného.

Pokud to pomůže, proč se nezbavit čokolády, různých oplatek, ale i přesolených chipsů, oříšků v čokoládě, bílého pečiva, dortů, koláčů, hranolků a smažených jídel vůbec,  Coca-coly a sladkých limonád.

Vyzkoušejte zdravé smootie, které může být snídaní i svačinou

  • potřebujeme jen 50g jogurtu řeckého typu, 1 menší banán, lžičku chia semínek, půlku manga nebo avokáda, 250 ml mléka
  • vše rozmýchejte a vypijte na svačinu

Můžeme se dát do překonání prvních pár dní, než změníme svoje návyky.
Chceme přece být hubenější a koupit si něco nového hezkého na sebe.
To je snad dostatečná motivace. 😀

Pokud si netroufáte sami začít některou z diet, obraťte se na výživové poradce

Napsat komentář